پیچک

پمپ بنزین | یاس تم
وصیت نامه | آلودگی هوا
چهل شاخص | موسیقی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر انتظار
ذکر و کلام روز
تاریخ روز ذکر روزهای هفته
امکانات وبلاگ
دعای فرج وصیت شهدا

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


مهدویت امام زمان (عج)
آیت الله العظمی خامنه ای
پرسش:مدتی قبل ، نرم افزار واتس اپ ، توسط یک صهیونیست به نام زاکربرگ به مبلغ نوزده و نیم میلیارد دلار خریداری شده. زاکربرگ ، همان مالک فیس بوک است و خود را یک آتئیست(بی خدا) میداند و توسط روزنامه ی صهیونیستی اورشلیم پست و بسیاری خبرگزاری های داخلی وخارجی، تأثیرگذارترین صهیونیست جهان معرفی شده و به سرعت در حال تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد جهان است.
اصلی ترین راه کسب ثروت واتس اپ ، افزایش تعداد اعضا و در نتیجه افزایش ارزش سهام و اعتبار بانکی آن است و در عین حال ، اطلاعات اعضا مستقیما در اختیار دشمن درجه یک انقلاب قرار میگیرد و این اطلاعات هرچند ساده ، توسط موتورهای تحلیلگر امریکا و رژیم صهیونیستی تحلیل و ضمن فروش اطلاعات ، از آنها در تصمیم گیری علیه انقلاب ، بهره گیری میشود.

با توجه به موارد فوق که اسناد آن به صورت گسترده منتشر شده ، جویای نظر مبارک حضرتعالی "به صورت مشخص" درمورد دو سوال زیر هستیم:

1. با توجه به اینکه نرم افزارهای مشابه واتس اپ وجود دارد که منافع و هاست(مرکز ذخیره سازی اطلاعات) آنها مستقیما در اختیار صهیونیسم و امریکا نیست و میتوان از آنها برای تبلیغ شیعه و رسوایی صهیونیسم و استکبار بهره گرفت آیا همچنان میتوان از واتس آپ ، به بهانه ی ضربه زدن به دشمن با ابزار خودش ، استفاده کرد یا اینکه باید از یک نرم افزار جایگزین و غیر صهیونیستی استفاده کنیم؟

2. آیا سودمالی نرم افزار واتس اپ برای صهیونیستی که توسط رییس جمهور و مقامات امنیتی امریکا و نیز رژیم صهیونیستی از او تقدیر شده و شیمون پرز او را پسر خوب یهود خطاب میکند و تأثیرگذارترین صهیونیست جهان است و ""خود را آتئیست(بی خدا) میداند"" ، به تنهایی برای ترک این نرم افزار و استفاده از نرم افزار های مشابه و غیر صهیونیستی کافیست؟


پاسخ:به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مانند ان اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد جایز نیست؛ و تشخیص موضوع بر عهده مکلف است.


منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

(کد پیگیری:919a64661164e5ca)



 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

 

پرسش :اخیرا شرکت و عضویت در شبکه های اجتماعی خیلی رایج شده است؛ لطفا حکم شرعی آن را مرقوم فرمایید؟پاسخ :هر گاه این کار خلاف قانون بوده یا سبب تقویت دشمنان اسلام گردد و یا مفاسد اخلاقی یا اعتقادی و یا اجتماعی داشته باشدو در غیر این صورت اشکال ندارد.

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی


آیت الله العظمی شبیری زنجانی

پرسش:
عضویت در گروه های وات ساپ و وایبر
343 - آیا استفاده از گروه مشترک در وات ساپ، وایبر و مانند آن که زن و مرد در آن شرکت دارند و مطلب رد و بدل می کنند ولی کسی آنها را نمی شناسد، اشکالی شرعی دارد و از مصادیق چت محسوب می شود؟
پاسخ:
عضویت در این شبکه ها فی حد نفسه مانعی ندارد. اما اگر موجب تحریک شهوت، ایذاء یا هتک حرمت شخصی یا سائر محرمات شود اشکال دارد و اگر در این زمینه قانونی باشد بنابر احتیاط مراعات شود.



آیت الله العظمی سیستانی
پرسش: سلام علیکم با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی مسائل جدیدی برای خانواده ها پیش آمده که لازم است آنها را مطرح کنیم. 1- آیا جایز است زن ودختر با هر شخصی که می خواهد نامه نگاری کند آنهم بدون اطلاع شوهر و پدر ، وهمجنین پسران با دختران نا محرم؟ 2- هنگامی که مرد از همسرش ویا از دخترش ویا پسرش ویا از خواهرش می پرسد که چه فعالیتی را بر روی اینترنت و با چه کسانی انجام می دهید ، گاهی جواب می دهند که: ( ارتباط با شما ندارد، و نباید در امور شخصی ما دخالت کنی ) ، آیا این درست است؟ 3- آیا شوهر ویا پدر چنین حقی دارد که اگر همسر یا فرزندان ، ارتباط با دیگران را ادامه دهند مخصوصا اگر این صحبتها با دیگران در خفا بوده و باعث شک و شبهه به ارتباطهای حرام باشد ، ایشان را بازخواست کند . و به تعبیر دیگر وظیفه شوهر نسبت به همسر و پدر نسبت به فرزندان در این گونه موارد چیست؟ جمعی از مومنین
پاسخ: ارتباط زن و مرد نامحرم از راه ارسال پیامهای نوشتاری ویا گفتاری جایز نیست مگر به همان مقدار که به طور مستقیم جایز است. و شایسته نیست زن طوری رفتار کند که شک و شبهه شوهر را برانگیزد و همچنین است حکم فرزندان نسبت به پدر و مادر بلکه در بعضی از موارد این کار حرام است مانند این که رفتار زن به طوری شبهه انگیز باشد که از نظر عقلا با رعایت حقوق شوهر منافات داشته باشد یا رفتار فرزند موجب اذیت پدر ویا مادر از جهت شفقت ودلسوزی برای فرزند باشد. 
و اگر رفع مشکل متوقف بر اطلاع شوهر یا پدر ویا مادر از محتوای پیامهای ارسالی ودریافتی باشد در صورتی که محذوری در پی نداشته باشد متعین است. به طور کلی باید توجه داشت که شوهر و پدر در مقابل همسر و فرزند مسئولیت شرعی دارند، خداوند می فرماید (یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم واهلیکم نارا وقودها الناس والحجارة علیها ملائکة غلاظ شداد لا یعصون الله ما امرهم ویفعلون ما یؤمرون) ((ای کسانی که ایمان آورده اید خود وخانواده خود را از آتشی که سوخت آن مردم وسنگها هستند حفظ کنید ، فرشتگانی در شتگفتار وسختگیر بر آن آتش موکلند هر چه خدا بگوید نافرمانی نمی کنند وهمان می کنند که به آن مأمور شده اند)) .
بنابر این زن و فرزند باید شوهر و پدر را در انجام این وظیفه کمک کنند و اگر نکنند بر آنها است که به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر طبق ضوابط آن عمل نمایند.
استفتای سایر مراجع نیز به محض دریافت پاسخ ارسال خواهد شد.



[ چهارشنبه 94/5/7 ] [ 2:49 عصر ] [نویسنده:محمد محمدپور ] [ نظرات () ]
.: WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 56636